• Országos kereskedelmi szövetség

  • 1034 Budapest,
    Bécsi út 126-128.
  • mobil: +36 20 591 1776 | +36 20 253 4400
    email:
  • telefon: +36 1 212 2107
    facebook

Csökkenti csomagolóanyag-felhasználását és számos, egyszer használatos műanyag terméket vezet ki kínálatából az ALDI

 Az ALDI Magyarország Élelmiszer Bt. számos lépéssel kívánja csökkenteni a műanyag felhasználást üzleteiben.

A vállalat az újrahasznosítás világnapján bejelentette, hogy „Mellőzni. Újrafelhasználni. Újrahasznosítani” szlogen alatt futó intézkedéscsomagjának részeként 2025-re a saját márkás termékek esetében 100%-ban újrahasznosítható csomagolóanyagot fog használni.

Ugyanígy 2025-ig az áruházlánc 15%-kal csökkenti a csomagolóanyag felhasználását a 2020-as bázisévhez képest.

Az áruházlánc vállalati felelősségvállalási alapelveinek részeként folyamatosan foglalkozik a "fenntartható csomagolás" témájával. Az ALDI a kenyerek és péksütemények, a hús, a gyümölcs és a zöldség boltokba történő szállítására többnyire már most is többször használatos ládákat alkalmaz, a gyümölcsöket és zöldségeket – amennyiben lehetséges – csomagolásmentesen kínálja. Ezzel párhuzamosan figyelembe veszi azt is, hogy mely élelmiszereket kell megvédeni a környezeti hatásoktól, hiszen csomagolás nélkül számos termék gyorsabban romlik, így pedig az élelmiszerhulladék mennyisége nőne, ezért a vállalat egy átfogó és valóban fenntartható megoldáson dolgozik.

A diszkontlánc a textiltermékek esetében is törekszik a felhasznált csomagolóanyagok csökkentésére, azonban itt is fontos a termékek védelme a külső hatásoktól, hiszen egy-egy árucikk sokszor nagyon hosszú utat jár be, mire az üzletek polcaira ér. Az ALDI Magyarországon már 2018-ban is számos intézkedést vezetett be a kevesebb csomagolóanyagfelhasználás érdekében, így például többször használatos dobozokat alkalmazva csak a zöldség-gyümölcs esetében 4000 tonnányi kartonpapírral kevesebbet vett igénybe a tavalyi év során, mint egy évvel korábban. 2019 eleje óta a bio banán csomagolás nélkül érkezik az üzletekbe, amely mintegy 3,5 tonnányi műanyag hulladék csökkenést jelent éves szinten.

A műanyagok felhasználását csökkentő stratégia részeként az ALDI Magyarországon még 2019-ben kivezet kínálatából számos, egyszer használatos műanyag terméket, többek között a műanyag evőeszközöket, poharakat, tányérokat és szívószálakat, továbbá tervezi a műanyag fültisztító-pálcika esetében a műanyag helyettesítését alternatív anyaggal. Ezzel párhuzamosan a vállalat megszűnteti az „Azon melegében” látványpékségeknél az egyszer használatos műanyag kesztyűk elérhetőségét is: legkésőbb 2019 végéig eltűnnek ezek a kesztyűk az üzletekből, a vásárlók a pékárukat fém fogóeszközzel vehetik majd le a pultról. A fenti intézkedés következtében újabb mintegy 2,5 tonnányi mennyiséggel csökken majd az ALDI műanyag-felhasználása.

Az ALDI-ról Az ALDI a diszkont filozófia megalkotójaként kiváló minőségű élelmiszereket és non-food termékeket biztosít vásárlói számára a lehető legkedvezőbb áron. Az ALDI Magyarország Élelmiszer Bt. 2008-ban nyitotta meg hálózatának első áruházát Magyarországon, jelenleg országszerte 138 üzlettel van jelen a magyar kiskereskedelemben és mintegy 3500 főt foglalkoztat. A vállalat ALDI UTAZÁS márkanév alatt egyéni és csoportos utazások, szállások és repülőjegyek széles körét kínálja online platformon, továbbá három üzletének parkolójában diszkont benzinkutakat üzemeltet. Az ALDI mind a biatorbágyi logisztikai központjának, mind pedig boltjainak teljes áramszolgáltatását Magyarországon előállított zöldárammal biztosítja, továbbá klímavédelmi projektek támogatásával ellentételezi az operatív működéséből származó üvegházhatású-gázkibocsátását, így karbonsemleges működésű. 

Forrás: Aldi, 2019. március 18.