Digitalizációs váltás a kereskedelemben: aki nem lép, az lemarad?
Napjainkban tanúi vagyunk annak, hogy a digitalizáció egyre nagyobb teret hódít a fogyasztási cikkek piacán is. A Kormány 2017. júniusában döntött a Digitális Kereskedelemfejlesztési Stratégia elfogadásáról (1334/2017. számú határozatával), melynek célja a kereskedelmi vállalkozások váltásának előmozdítása.
Az Országos Kereskedelmi Szövetség célja, hogy egyrészt segítsen az együttgondolkodásban, másrészt támogassa a kereskedelmi kis- és középvállalkozásokat a digitalizációs átállásban, minezen keresztül pedig előmozdítsa a kormányzati célkitűzések megvalósítását is.
Az OKSZ megbízásából a GfK Hungária elkészítette a „Digitális térkép a kereskedelem számára” című tanulmányát.
A digitalizáció már ma is átszövi a kereskedelmi vállalkozások tevékenységét, aminek leglátványosabb tere az elektronikus kereskedelem. Emellett azonban számos más területen is nyomon követhető a digitalizáció térhódítása, például az önkiszolgáló pénztárak terjedésében, különféle adatfeldolgozási és -kezelési rendszerekben, az elektronikus polccímkék alkalmazásában, de ide tartozik az online pénztárgép rendszer is.
A teljes tanulmányt itt töltheti le:
Budapest, 2018. február 26.