Folytatódik az együttműködés a Földművelésügyi Minisztérium (FM) és a Magyar Termék Nonprofit Kft. között, amelynek célja, hogy felhívja a fogyasztók figyelmét a hazai termékek megkülönböztetésére létrehozott védjegyekre, a magyar élelmiszerek vásárlásával járó előnyökre.
A magyar termék védjegyek ma már csaknem 160 cég mintegy négyezer termékén megtalálhatók. A védjegyek fellelhetők azon termékeken, amelyek száz százalékban magyar alapanyagból Magyarországon készültek, ezeken a magyar termék feliratot tüntetik fel.
A hazai termék elnevezésnél az élelmiszernek hazai feldolgozásúnak és az összetevőket tekintve legalább felében magyar származásúnak kell lennie. A nálunk feldolgozott, de többségében importösszetevőket tartalmazó élelmiszereket hazai feldolgozású termék elnevezéssel jelölik. A magyar termék védjegyrendszerben független szakértői vizsgálat tanúsítja a termék eredetét, megbízhatóságát.
A védjegyeket a Budapesti Gazdasági Egyetem Marketingintézetének 2017-es kutatása szerint az áruk eredetére kíváncsi fogyasztók 94 százaléka ismeri. A felmérések szerint a védjegy üzenete is eljut a fogyasztókhoz: a termék származási helyét fontosnak tartó megkérdezettek 71 százaléka a magyar termék védjegyes árut megbízhatóbb eredetűnek tartja a többi terméknél.
Forrás: Magyar Idők 2018. január 23.