Kötelező minden egyes vállalkozást regisztrálni az ügyfélkapu mintájára létrejövő cégkapun, amelyen keresztül elektronikusan intézhetők a közigazgatási ügyek a jövő évtől. A regisztráció július 1-től lehetséges, a határidő augusztus vége.
A már jól ismert ügyfélkapu vállalkozásoknak szóló testvérszolgáltatása indul el 2018. január 1-jén: a cégkapu használatával a vállalkozások búcsút mondhatnak a személyes vagy papíralapú közigazgatási ügyintézésnek. Ettől a naptól kezdve a hivatalok a cégkapun keresztül kommunikálhatnak a vállalkozásokkal, küldhetnek számukra hivatalos iratokat ugyanolyan jogi hatással, mintha leveleztek volna.
A regisztrációra szombattól, július 1-jétől nyílik lehetőség, mégpedig kötelező módon – hívta fel a figyelmet a Vállalkozók Fóruma. Nemcsak a gazdasági társaságoknak, hanem az egyéni vállalkozóknak és az alapítványoknak is, tehát minden egyes vállalkozásnak regisztrálnia szükséges.
Az idő szűkös: augusztus 30-ig be kell jelenteni az elektronikus kapcsolattatásra szolgáló elérhetőségeket, vagyis e-mail-címeket és telefonszámokat az úgynevezett rendelkezési nyilvántartásba. A mulasztás következményei egyelőre nem világosak, ahogyan az sem, hogy pontosan miként lesz mód az elérhetőségek megadására, bár vélhetően a felületen megjelenik majd egy útmutató.
A rendelkezési nyilvántartás online felülete magánszemélyként – ügyfélkapu-azonosítóval – már használható, de még nem él a céges elérhetőségek bejelentésére szolgáló funkció. Ügyfélkapu híján előreláthatólag okmányirodában vagy kormányablakban is megtehető a bejelentés.
A cégkapu indulása azért pozitív fejlemény, mert jelenleg a cégvezetők legfeljebb a személyes ügyfélkapujukon keresztül intézhetik vállalkozásuk ügyeit elektronikusan.
Forrás: Magyar Idők, 2017. június 30.