• Országos kereskedelmi szövetség

  • 1034 Budapest,
    Bécsi út 126-128.
  • mobil: +36 20 591 1776 | +36 20 253 4400
    email:

SAJTÓKÖZLEMÉNY: 2024 július 1-től a 400m2 feletti , döntően élelmiszert árusító üzletekben kötelezően a MOHU által biztosított visszaváltó automatákkal történik a forgalomba kerülő fém, műanyag és üveg italcsomagok visszaváltása

Sajtóközlemény

 

2024 július 1-től a 400m2 feletti üzletekben kötelezően a MOHU által biztosított visszaváltó automatákkal történik a forgalomba kerülő fém, műanyag és üveg italcsomagok visszaváltása a tej alapú italtermékek kivételével és a visszaváltási díj visszatérítésére. Mivel a 2024. június 30-ig tartó átmeneti időben nem visszaváltható csomagolással is forgalomba lehet még hozni italtermékeket, - tehát július elseje után is előfordulhat még rövid ideig, hogy minkét típusú italcsomagolás megtalálható a polcokon - így különösen ügyelni kell arra, hogy a „VIGYÉL VISSZA!” jelöléssel ellátott vagy anélküli palackot vásárlunk. A vásárló a kötelezően visszaváltási díjas termék után ugyanis 50 Ft visszaváltási díjat fizet a vásárláskor, ugyanakkor ezt vissza is kapja, ha az üres palackokat egy visszaváltási pontra visszaviszi és ott beváltja. A visszatérítésnek 3 módja van:

  • Az az utalvány, amit a visszaváltó automata kiadott, készpénzre váltható az üzletben, áruházban, vagy értéke levonható a vásárlás végösszegéből.
  • Amennyiben úgynevezett REpont applikáció segítségével a vásárló előzetesen azonosítja magát, akkor regisztráláskor megadott bankszámlaszámra történő azonnali utalással megkapja a visszaváltási díjat. Amennyiben vásárló utalást kér, javasolt még a palackok bedobása előtt benntartani a leolvasóba a QR kódját és még a palackok behelyezést megelőzően ellenőrizni a képernyőt, hogy azon valóban az ő neve jelenik-e meg.
  • Lehetőség van jótékony célra felajánlani az összeget.

 

A visszaváltást megelőzően tanácsos a REpont mobiltelefonos applikációval ellenőrizni a vonalkódot, és meggyőződni arról, hogy a terméket az automaták visszaveszik-e. Amennyiben a vásárló látja a palackokon kötelezően feltüntetett logót, - ami azt jelenti, hogy vásárláskor már megfizette a díjat -, és ennek ellenére sem visszaváltható az italcsomagolás (például MOHU regisztrációs hiba miatt) , akkor egy későbbi időpontban érdemes azt a visszaváltó pontra visszavinni. A rendszerhasználatról vagy a problémakezelésről a vásárló a MOHU honlapján vagy a kötelező visszaváltási rendszer applikációban tájékozódhat. Visszaváltáskor érdemes néhány gyakorlati tanácsot is megfogadni, például azt, hogy a palack gépbe helyezésekor nem szabad kezet a nyílásba behelyezni, amennyiben a beolvasás sikertelen, akkor azt meg kell ismételni.

A palackot, italcsomagolást nem szabad összenyomni, hiszen az automata csak azokat a műanyag, fém vagy üveg alapanyagú 0,1 - 3 literig terjedő csomagolással bíró termékeket képes visszaváltani, amelyeken jól olvasható a vonalkód. Amennyiben így sem tudja a vásárló az italcsomagolást visszaváltani, jelezze a problémát személyzetének, az üzletekben, áruházakban dolgozók igyekeznek a helyszínen segíteni a vásárlókat.

 

Az Országos Kereskedelmi Szövetség tagvállalatai felkészültek az új rendszer bevezetésére és alkalmazására!